Fjällräven Vardag: Kolekcia náchylná stať sa bestsellerom

22.1.2021 11:21

Keď sme sa pýtali svojich partneriek, čo by chceli pod Vianočný stromček, nevedeli sme, že to bude ikonická modelová rada Fjällräven Vardag. Svetríky Vardag sa nám vypredali a bundy ešte rýchlejšie. Pozrite sa do zákulisia tejto úspešnej kolekcie.

Vardag = Most medzi mestom a prírodou

Nadčasové a funkčné, také sú všetky produkty z novej rady Vardag. Náhoda? Kdeže! Sarah Isaksson, návrhárka vo Fjällräven o tom povedala viac pre Fjällräven Inspirational Catalogue.

“Víziou kolekcie je postaviť most medzi mestom a prírodou. Toto oblečenie by malo skvele fungovať ako na cesty do školy či práce, tak na výlety do prírody, "hovorí Sarah, návrhárka vo Fjällräven. Podieľala sa na vzniku kolekcie. 

"Rozhodli sme sa, že do kolekcie zahrnieme namiesto klasickej bundy anorak, lebo je to nesmierne funkčné oblečenie, ktoré môže byť veľmi flexibilné podľa toho, čo si pod neho oblečiete. Navyše je to skvelé oblečenie na každý deň, "povedala Sarah pre jesenný katalóg Fjällräven. 

Moderné a zároveň retro z 80-tych rokov

Základná idea celej značky Fjällräven znie, aby oblečenie nevydržalo sezónu ale niekoľko rokov. Namiesto viacerých búnd Vám potom stačí jedna, čo je samozrejme oveľa nižšia záťaž na životné prostredie. Kolekcia Vardag bola navrhnutá tak, aby nevyšla rýchlo z módy a udržala si funkčnosť po niekoľko rokov. 

Fjallraven Vardag

"Bavíme sa síce o klasickom dizajne, ale neznamená to, že chceme, aby to vyzeralo ako z 80. rokov. Ak uspejeme, bude to klasické a zároveň moderné," povedala hovorí Sarah. To je filozofia, ktorá stojí za kolekciou Vardag, ktorej názov v preklade znamená "každodenné". Klasický a nadčasový outdoorový dizajn tak vstupuje do mestského prostredia a potom zase späť do prírody, ktorú v našich životoch toľko potrebujeme. 

Aké produkty vlastne do línie Vardag spadajú?

Kolekcia Vardag bola v predchádzajúcich rokoch veľmi úzka: obsahovala iba tašku a batoh. Až v roku 2020 prešla úplnou zmenou a vo Fjällräven do nej pridali aj oblečenie: vetrovku, sveter, tričko, nohavice a čiapky. Nie je to však maximálne funkčné oblečenie na trek do divočiny, ale mix: Pokiaľ potrebujete fajn oblečenie do mesta a priľahlé dobrodružstvo v okolí svojho domova, určite sa vo Vardagu nájdete. 

Zmenou tiež prešlo logo. Pôvodné logo Fjällräven s klasickým dfizajnom sa dostalo na vonkajšiu stranu oblečenia. Jemne sa zmenil iba jeho font, ktorý sleduje dnešný dizajnmanuál. 

Najpopulárnejšie v Shooos sú svetre a anoraky Vardag. Svetre vyrobili zo 100% organickej bavlny. Krásne monochromatické topy výborne sedia a na ľavej strane im tróni retro logo Fjällräven. Nevieme či sú aj v pánskych verziách, ale istotne je to rana istoty, ak ich objednáte pre svoju partnerku. Anoraky sú z materiálu G-1000 (65% recyklovaný polyester, 35% organická bavlna) Dizajn je jednoduchý s prispôsobiteľnou kapucňou, predným vreckom a vreckami na ruky. Voľný strih v kombinácii s dlhým predným zipsom a bočnými zipsami zabezpečí jednoduché obliekanie aj vyzliekanie a možnosť nosenia s viacerými vrstvami. Nadčasový, dlhotrvajúci odev na turistiku, denné výlety a každodenné použitie po celý rok.

Materiál: Nová G-1000 Lite Eco Stretch

Fjällräven Vardag Anorak vytvorili z inovovaného materiálu: G-1000 Lite Eco Stretch. Ide o prirodzene strečový materiál, ktorý získava pružnosť zvlnenými vláknami, čím vzniká mechanický streč. Inovovaná G-1000-cka vznikla kombináciou bio bavlny (organickej) a recyklovaného polyesteru. Základom je G-1000, ktorý zaisťuje funkčnosť a odolnosť. Aj ďalšie oblečenie tejto rady sa hodí k rôznym príležitostiam vďaka použitiu tlmených základných farieb a trendy a zároveň klasického retro štýlu. 

S týmto oblečením môžete ľahko improvizovať a vydať sa von, kedykoľvek budete mať náladu. Je atraktívny a zároveň zvládne všetko, čo od neho očakávate.

Fjallraven Vardag

© SHOOOS