KeepCup je jednoduchý pohárik na kávu. V čom je výnimočný? Je na viacnásobné použitie a presne v takej veľkosti, aká Vám na Vašu kávu najviac vyhovuje. Odhaduje sa, že KeepCup každý deň odbremení skládky odpadu o milióny papierových jednorazových pohárov.
KeepCup je neodmysliteľnou súčasťou mnohých kancelárií a domovov a je možné ho vidieť v kaviarňach, parkoch, vo vlaku ... kdekoľvek, kde by ľudia mohli piť kávu. Ale nebolo to tak dávno, čo boli papierové poháre s plastovou vrchnákom jedinou možnosťou pre kávičkára, ktorý si chcel kávu vychutnať napríklad cestou do práce. Väčšina jednorázových pohárov na kávu bola nerecyklovateľná, čo znamenalo, že veľa z týchto pohárov nebolo možné opakovane použiť a ich koniec bol jasný.
To všetko zmenil KeepCup. Spoločnosť Keepcup sa stala globálnym fenoménom a zadefinovala opakovane použiteľnú šálku na kávu. Tento vynález, ktorý sa zrodil v Melbourne, priniesol revolúciu nielen do spôsobu, akým pijeme kávu: pomohol formovať naše myslenie o životnom prostredí a umožnil miliónom ľudí urobiť pozitívny krok k udržateľnosti.
Kto by si myslel, že pohár dokáže toľko?
Malá kaviareň v Melboure a veľký nápad
Súrodenci Jamie a Abigail Forsythovci začali svoju podnikanie v roku 1998, kedy si v Melbourne otvorili svoju prvú kaviareň Bluebag. Ich podnikanie rýchlo rozšírili na malý reťazec. Jednorazové poháre sa stávali čoraz bežnejšími, keďže v Melbourne dnes už slávna kultúra kaviarní rástla, a preto si boli viac ako vedomí problémov spojených s pohárom na jedno použitie.
V tejto fáze sa opakovane použiteľné kávové šálky obmedzovali väčšinou na keramické verzie, ktoré všetci dobre poznáme z kaviarne. Po celé roky zistili, že im nezostáva nič iné, ako použiť jednorazové poháre, ktoré sú k dispozícii. Ale v pozadí začali uvažovať o tom, ako by mohli byť schopní vzdať sa jednorazových plastových pohárov s vrchnákom: k niečomu, čo by odrážalo ich vášeň pre životné prostredie, ako aj ich lásku ku káve.
Kedy, kde a prečo KeepCup vznikol?
Jamie a Abigail, ktoré sa čoraz viac zaujímali o vplyv jednorázových pohárov z kaviarní na životné prostredie, boli frustrovaní z pohárov dostupných na trhu. Od roku 2007 začali navrhovať svoje vlastné poháre.
Z prototypov sa nakoniec vyvinul KeepCup. Aby sme pochopili, čo ich viedlo k tomu, aby neustále hľadali perfektne použiteľnú šálku kávy, je dôležité pochopiť ich filozofiu, keď uvažujeme o šálke Keep.
KeepCup navrhli na zníženie odpadu, ale spoločnosť bola ambicióznejšia. Snažili sa pomocou svojho produktu dosiahnuť zmenu správania sa u ľudí. Zmeniť ich myslenie, aby namiesto jednorázových pohárov, ktoré po použití odhodíme, začali rozmýšľať zodpovedne. Keď sa uchytila kultúra kaviarní na celom svete a keď zistili, že súčasný trh s pohármi na opakované použitie to zohľadňuje, videli príležitosť chytiť celosvetového trhu. S pohárom na opakované použitie.
Dnes sa odhaduje, že KeepCup je zodpovedný za záchranu viac ako jedného milióna jednorázových pohárov zo skládky každý deň. To ich radí medzi najefektívnejšie výrobky vynájdené vo vojne s odpadom. Ale neboli to len environmentálne požiadavky KeepCups, vďaka ktorým bol taký populárny. Nielenže identifikovali medzeru, ale aj ju vyplnili produktom, ktorý bol skutočne niečim iným. Prečo je KeepCup viac ako dobrý na kávu sa dočítate v ďaľšom článku.
KeepCup si môžete zakúpiť na stránke Shooos.