0

Košík zostal prázdny. Ak by si chcel poradiť napíš, alebo zavolaj na číslo 0911 600 599, shooos@shooos.sk

X

The North Face: značka polárnikov vznikla na pláži San Francisca

27.10.2020 1:05

Názov značky znamená v preklade chladnú a neľútostivú stranu hôr - severnú, v angličtine The North Face. Málokto tuší, že oblečenie The North Face, ktoré pomohlo expedíciám, ale aj jednotlivcom dosiahnuť vrcholy Himalájí paradoxne vzniklo na pláži. Presnejšie v štvrti North Beach, iba 150 metrov nad morom, v meste San Francisco. 

V roku 1966 tu dvaja turistický nadšenci založili malú horolezeckú predajňu. Značka sa od začiatku zaviazala slúžiť všetkým tým, ktorý túžili spoznávať a taktiež prírode tým že jej bude pomáhať a chrániť ju.  Značka vo svojom jadre verí, že spoznávanie vytvára nezmazatelné puto s prírodou, inšpiruje ľudí chrániť prostredie a odovzdávať toto posolstvo budúcim generáciám.

Pozrite tiež: výpredaj The North Face

Never Stop Exploring a podpora expedícii do neprebádaných oblastí

Krátko nato začal malý obchodík niesť názov The North Face a stal sa známym svojim vysoko kvalitným turistickým sortimentom. V roku 1968 sa spoločnosť The North Face presunula na druhú stranu zálivu San Francisco Bay, k nespútaným možnostiam oblasti Berkeley, a začala navrhovať a vyrábať vlastnú značku špeciálneho horolezeckého odevu a vybavenia. 

V 60. rokoch  sa značka The North Face stáva čoraz obľúbenejšou medzi zanietenými turistami a začína sponzorovať expedície do tých najvzdialenejších, stále do veľkej miery nedotknutých kútov sveta. Týmto sa začala hrdá tradícia, ktorá dnes pokračuje v plnej sile a neustále posilňuje mantru North Face Never Stop Exploring ™. 

Na začiatku 80. rokov spoločnosť The North Face začala skúmať limity lyžiarskeho sveta a do ponuky produktov pridala lyžiarske oblečenie určené do extrémnych podmienok. Bolo to obdobie pastelových, neónových farieb, extravagantných účesov ktoré položili základy dnešným športovcov so slobodnou mysľou.  Do konca tohto desaťročia sa spoločnosť The North Face stala jediným dodávateľom v Spojených štátoch, ktorý ponúkol komplexnú kolekciu vysoko kvalitného oblečenia na turistiku, lyžovanie, a doplnkov akými boli spacáky, ruksaky a stany.

Logo The North Face = HalfDome v Yosemitoch

V 90. Rokoch priniesla značka na trh ich debut uvedením Tekware ™. Išlo o inovatívnu kolekciu, ktorá má horolezcom, turistom, bežcom a outdoorovým nadšencom poskytnúť dokonalé pohodlie a funkčnosť.

Logo The North Face, ktorého inšpiráciou je hory Half Dome v Yosemite National Park, sa začína postupne objavovať na oblečení ultramaratóncov, lezcov na skalných stenách a turistov na vysokohorských chodníkoch. 

S príchodom nového tisícročia, spoločnosť The North Face uviedla na trh svoju vlastnú líniu trekových a bežeckých topánok, aby v konečnom dôsledku uspokojila potreby všetkých, ktorí sa vždy snažia o dosiahnutie ďalšieho horizontu.

Prvotriedna výbava pre najlepších, čo posúvajú hranice

Zatiaľ čo značka naďalej formovala vonkajší trh prostredníctvom produktov, expedícií uviedla na trh dve produktové rady ktoré zmenili “pravidlá hry”  - Thermoball a Fuseform. Thermoball predstavila syntetickú izoláciu, ktorá imitovala schopnosť páperia. Fuseform spôsobila revolúciu vo výrobnom procese, pretože zmenila spôsob výroby technického oblečenia.

V súčasnosti, viac ako 50 rokov po slávnostnom otvorení, spoločnosť The North Face dodáva rozsiahlu škálu výkonných odevov, vybavenia a obuvi. Posúva hranice inovácií, aby jej hrdí nositelia mohli posúvať hranice v objavovaní a spoznávaní. Stala sa prvou voľbou najuznávanejších svetových horolezcov, extrémnych lyžiarov, snowboardistov, vytrvalostných bežcov na čo môže byť právom hrdá.

Len ťažko môžme tušiť, čo má pre nás pripravené nasledujúcich 50 rokov, ale značka The North Face tu s neochvejným záväzkom posúvať hranice inovácií a dizajnu zostane, aby ste vy mohli posúvať hranice v prírode. 

The North Face - Never Stop Exploring

The North Face

© SHOOOS