0

Košík zostal prázdny. Ak by si chcel poradiť napíš, alebo zavolaj na číslo 0911 600 599, shooos@shooos.sk

X
FILTER

Fjällräven

Fjällräven sa narodil z vízie jedného muža: vízie sprístupnenia prírody viacerým ľuďom. V roku 1960 sa začala písať história tejto značky, ktorú vo Örnsköldsviku vo Švédsku vytvoril Åke Nordin. Myšlienka vznikla z nutnosti vytvoriť batoh, ktorý absorbuje výstroj, ale sedí pohodlne na chrbte. Nevyčerpateľným zdrojom inšpirácie pre značku je príroda. A to sa týka aj výberu materiálu. Kedykoľvek je to možné, získavajú materiály priamo z prostredia okolo nás. Materiály ako vlna, bavlna a páperie. V spoločnosti Fjällräven nejde len o vytváranie produktov, ktoré spĺňajú vaše očakávania; je to tiež o vývoji materiálov, ktoré odolávajú náročným podmienkam cesty, pričom náš vplyv na životné prostredie je čo najmenší.

Fjällräven je známy kvalitným a funkčným oblečením, perfektnými módnymi batohmi Kånken a najmä jednoduchým a prepracovaným štýlovým dizajnom. Poznáte túto švédsku značku? Ak áno, jej kolekciu nájdete aj na Shooos.sk. Ak nie, toto je príležitosť na zoznámenie sa.

Produkty značky Fjällräven nosia outdooroví nadšenci po celom svete. Fjällräven vytvára odolné, funkčné a nadčasové outdoorové vybavenie, ktoré inšpiruje k výletom do prírody. Pridajte sa k rodine Fjällräven aj vy.

Fjällräven je tu už viac ako polstoročie

Počiatky Fjällräven siahajú do Švédska v 50-tych a 60-tych rokoch 20. storočia. Pri jej zrode stál nadšenec menom Åke Nordin, ktorý svoje podnikateľské plány začal pomaly spriadať v povojnových 50. rokoch doma v Ornskoldsvik. Každú voľnú chvíľu strávil v lese a často vyrážal na celý týždeň do severskej divočiny. 

Postupne s objavovaním nových miest pán Nordin objavil aj dieru na trhu: nedostatok ľahkého a funkčného vybavenia. Začal preto sám vyrábať lepšie batohy s upraveným ťažiskom, rámom, lepšou stabilitou atď. Postupne k batohom pridal funkčné oblečenie, bundy, vybavenie. To bol začiatok cesty Fjällräven. Åke sústredil všetku svoju kreativitu a húževnatosť na hľadanie lepších riešení aj u ďalšieho outdoorového vybavenia a nasledovala jedna inovácia za druhou.

Poslanie vyvíjať nadčasové, funkčné a odolné outdoorové vybavenie, byť zodpovedný voči ľuďom, zvieratám i životnému prostrediu a inšpirovať čo najviac ľudí na pobyt v prírode, to je hlavná zásada Fjällräven a plne sa s ňou stotožňujeme.

Kånken - keď sa batoh stane módnou ikonou 

Pôvodne školská taška, do ktorej sa zmestí šanon s rozmermi papiera A4. Od roku 1978, keď vznikol populárny batoh Kånken už ubehlo viac rokov. Taška sa dnes stala kultovou pre mladú generáciu a jednoznačným bestsellerom Fjällräven. 

Klasický Kånken sa predáva v desiatkach rôznych farebných prevedeniach a rôznych veľkostiach. V roku 2020 prišiel Kånken v siedmych farebných prevedeniach. Okrem Kånkenov poznáme Re-Kånken, teda plne recyklované batohy Kånken, alebo Kånken Mini, ktoré sú určené pre detičky. Každoročne Kånken vychádza tiež v unikátnych a najmä úžasných limitovaných verziách, ktoré kreslili známi umelci a výťažok z ich predaja smeruje na neziskové aktivity. Bez ohľadu na to, ktorý Kånken si nakoniec vyberiete, bude Vám skvelým spoločníkom pri mnohých dobrodružstvách. 

Batohy Kånken sú v niečom stále také isté: Sú jednoduché, funkčné, zábavné.

Udržateľnosť = nie iba krédo, ale aj činy Fjällräven

Udržateľnosť, teda zachovanie ekosystému a životného prostredia aj pre ďalšie generácie, sa dá napĺňať rôznymi spôsobmi. Vrámci Fjällräven je to podpora výrobkov z recyklovaných materiálov, výroba kvalitného oblečenia, ktorého životný cyklus je dlhší, ale tiež samotná podpora NGO a neziskových aktivít chrániace konkrétne druhy zvierat, alebo odstraňujúce už vzniknuvší odpad.

Všetky výrobky označené malinkým logom s vyobrazenou polárnou líškou podporujú iniciatívu Arctic Fox. Ak ste si jeden alebo viac takýchto kúskov zakúpili, pomohli ste podporiť konkrétne projekty v oblasti životného prostredia, napríklad: The Beach Clean Network - britská organizácia, ktorá motivuje širokú verejnosť k upratovaniu pláží. Leave No Trace Center for Outdoor Ethics učí ľudí, aby sa v prírode správali zodpovedne. Hej främling! ponúka aktivity na podporu zdravia zadarmo a pre všetkých.

Aký dopad majú plasty v oceánoch na životné prostredie? To je jedna zo zásadných otázok posledných rokov. Niektoré scenáre predpovedajú, že v roku 2050 bude v oceánoch viac plastov ako rýb, pokiaľ nezmeníme naše návyky a spôsoby zaobchádzania s odpadom. Fjällräven chce prostredníctvom novej kolekcie Kånken Art na rok 2021 zvýšiť povedomie verejnosti o tejto ekologickej téme.

Keď sme sa pýtali svojich partneriek, čo by chceli pod Vianočný stromček, nevedeli sme, že to bude ikonická modelová rada Fjällräven Vardag. Svetríky Vardag sa nám vypredali a bundy ešte rýchlejšie. Pozrite sa do zákulisia tejto úspešnej kolekcie.

Páperové bundy sú to od nepamäti. Zamysleli ste sa niekedy nad tým, odkiaľ pochádza páperie v bundách? Značka Fjällräven, podobne ako ostatné využíva túto nenapodobiteľnú surovinu v množstve svojich produktov. Čo však stojí za produkciou páperia? Aké sú podmienky zvierta, ktoré chovajú špeciálne na tento účel? Dá sa dohľadať, odkiaľ pochádza páperie z Vašej bundy? Na tieto a ďalšie otázky si viete odpovedať aj cez projekt Fjällräven Down Promise.

© SHOOOS